Direktlänk till inlägg 24 oktober 2020

Jag läste en bok....Sockerbomben 3.0

Av Pia - 24 oktober 2020 19:54

Den här bloggen skriver jag bara för min egen skull. Jag skriver en blogg istället för att skriva dagbok på papper i en riktig bok. jag behöver inte tänka på handstilen och kan lätt gå tillbaka och ändra meningsbyggnaden. 


jag började med LCHF 2008. Jag gick ner i vikt, men gick upp igen.. om och om igen.   


Efter det att jag läst sockerbomben 3.0 pktober 2020 såfick jag ett annat perspektiv. Jag skulle vilja likna det med det förändrade perspektiv jag fick på patienten efter det att jag läst till distriktssköterska... från sjukvård till hälsovård...LCHF ...ja du går ner i vikt... precis som om du fått en ordination av läkaren. med sockerbomben 3.0 ändras perspektivet till ...ja visserligen viktminskning, men det är inte det viktigaste... inte bara frisket, sundhet och välbefinnande, istället strävar vi efter  optimal hälsa. Utan socker och gluten. 


Boken beskriver övervikt och andra hälsoproblem som att det mesta handlar om sockret är roten till det onda, och att många människor lider av ett beroende av socker, och/eller gluten, och i vissa fall även mjölkprodukter.

Allt handlar om en beroendeproblematik. Alla är väl inte beroende somliga har endast ett skadligt bruk. Men strategin och matplanen kan hjälpa många till bätter hälsa.


Här kommer jag att skriva min matdagbok. registrera andra förändringa i min kropp

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 28 oktober 2020 17:45


Onsdag! Min reflektion idag är... om jag är på födelsedagskalas och min dotter och mitt barnbarn har gjort en tårta... Jag vill inte ha ...eftersom jag är rädd att det triggar mitt sug.. Jag känner mig Asocial... det bjuds på skumpa som drink före ...

Av Pia - 27 oktober 2020 20:15

Hostade nästan hela natten, bestämde mig för ett Covid test, vid 23 tiden. Bokade en tid på nätet och fick tid idag kl 12. På väg in till stan så får jag SUG.... var kom det ifrån????? stress? nevös inför covid testet? slinker in på Furulunds och k...

Av Pia - 26 oktober 2020 20:15

Jag får ett samtal från Steffi- Hon undrar om jag kommer till rasträffen i November. Tåg ser inte ut att funka. antingen 3h pausbyte... eller komma upp en timme försent. Slutar med att jag nog får ta bilen. Blir 4 timmar.... men det är ju inte det so...

Av Pia - 25 oktober 2020 20:07

Jag ville ändra mina matvanor och gå ner i vikt, har ju ätit LCHF av och till sedan 2008. Men efter att läst sockerbombe 3.0 så kände jag att jag i bäst fall även kanske får löst även andra problem jag har i min kropp.   Mina Problem: klåda i a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards